ترکیب جدیدی که سبب جلوگیری از بروز دیابت نوع 1 می شود، کشف شد

ترکیب جدیدی که سبب جلوگیری از بروز دیابت نوع 1 در موشها می شود، کشف شد. این ترکیب دارای اثراتی مشابه بر روی سلولهای انسان است.

محققین دانشکده پزشکی کلارادو دریافتند که این ترکیب شیمیایی قادر است از بروز دیابت نوع 1 و سایر اختلالات خود ایمنی نظیر آرتریت روماتوئید ، مالتیپل اسکروز و بیماری سلیاک، جلوگیری کند.

دکتر Aaron Michels با همکاری پرفسور George Eisenbarth ، گروهی از مولکولهای شیمیایی را به منظور جلوگیری ازابتلا به دیابت بر روی موشهایی که با دستکاری ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت بودند، آزمایش کردند.

پرفسورGeorge Eisenbarth می گوید: ما دریافتیم که با قرار دادن مولکولهای خاصی درون پاکتهای ساختمانی ویژه می توان از بیان اطلاعات مربوط به دیابت جلوگیری کرد. آنها دریافتند که ترکیب گلایفوزین (Glyphosine) سبب افزایش تولید انسولین و جلوگیری از بروز دیابت در موشهایی می شود که با دستکاری ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت نوع 1 هستند.

این ماده تاثیر مشابه ای بر سلولهای انسانی دارد، تا زمانی که این ترکیب روزانه  به موشهای مذکور تزریق می شود، این موشها از ابتلا به دیابت مصون می مانند. با این حال این ماده به اندازه کافی در موشهایی که در حال حاضر دیابتی هستند، موثر نیست. قدم بعدی در این تحقیقات تمرکز بر روی سلولهای انسانی و ابداع روشهای درمانی جدید برای استفاده ی بالینی است. این کار حداقل 5 سال به طول خواهد انجامید. نتایج این تحقیقات در آخرین شماره ی مجله ی ایمونولوژی The Journal of Immunology (ANI) به چاپ رسید.

منبع:www.in.news.yahoo.com